Helsingborg!
Blev en tur över sundet! 
När vi var klara med morgonbestyren i Malmö, vi hade tömt och fyllt på alla tankar så styrde vi som sagt mot Helsingborg. Vi hade kollat upp att det skulle finnas en ställplats i hamnen och den låg som ute på piren. Tänkte att det lär ju inte vara så mycket folk där nu, en fredag i september! Men oj vilken miss! Det var nästintill fullt när vi kom och bara en liten stund senare så var det fullt. 
(null)

(null)
Detta är nog den trängsta ställplats jag stått på men vi ska ju som sagt bara sova! 
När vi drack lite kaffe bestämde vi oss för att det vore kul att ta en tur över till Helsingör. Så sagt och gjort, vi fixade biljetter och tog oss sedan till färjan. 
(null)
(null)

(null)

(null)
Minns inte när jag åkte färja sist, jag är ju ingen fan av att åka båt men det jag var faktiskt pirrig av förväntan. 
(null)

(null)
Färden över sundet tog ynka 20 minuter så vi hann precis få i oss varsin pölse. 
(null)
Väl i land på andra sidan så strosade vi runt på byn och bara mös! Så mysigt i Helsingör, känns verkligen att man är i ett annat land. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Hittade en liten loppislada i en gränd. 
(null)

(null)
Man kunde till och med handla med sig vin eller sprit p loppisen! 
(null)
Eller kanske lite tonfisk i burk? 
(null)
Överallt var det små innergårdar som formligen skrek efter mig! Alltså skulle jag bo i en storstad så skulle det vara i en stad i södra Sverige där klimatet är ett annat och där det finns sådana här små innergårdar. 
(null)

(null)

(null)
När våra magar började kurra föll valet på en italiensk restaurang som hade sin uteplats i skuggan! Ja, ni läste rätt!! Vi valde verkligen att inta vår lunch i skuggan då det var så varmt ute och i solen riktigt brände det. 
(null)

(null)

(null)

(null)
Maten smakade himmelskt. 
Strosade sedan vidare på byn och hamnade på ett stort torg med massor av folk som satt i solskenet och njöt! Vi slog oss ner för ett glas att svalka oss med. 
(null)
(null)
(null)
Innan det var dags att bege oss mot båten stannade jag till på en blombutik där jag köpte med mig en så fin eucalyptus till det ynka priset av 110 kr!! Ett riktigt fynd! 
(null)
Väl på båten tog Hans en plats i baren och jag tog en sväng till shoppen för att handla ngr presenter jag tittat ut. När jag var klar och mötte upp Hans hade han beställt in en aperol till mig. Så fint av honom. 
(null)
Väl tillbaka i Sverige så kände vi oss rätt trötta och tänkte att vi tar en lugn kväll vid hisbilen, äter av det vi har, sitter och njuter i kvällssolen och sen kanske kollar på ngn serie. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Hmm det gick sådär kan jag säga. Utanför vår husbil satt grannarna och de var så trevliga. Det slutade med att vi satt och surrade med dem hela kvällen. 
(null)
(null)

(null)
(null)
(null)
(null)
Men en sån trevlig och rolig kväll det blev, alltid så roligt med dessa oväntade och nya möten med människor. 
Somnade som en stock när jag la huvudet på kudden. 
Idag blir det Falkenberg där vi ska ta in på spa. 
Ha en fin lördag! 
Pop kan mai! 
Anonym

Bästa finaste Helsingborg, så mysigt ni har ❤️

Svar: ❤️❤️ja Helsingborg får det bli fler gånger!
thessresaa.blogg.se

Nettan

Vilken härlig dag🤩

Svar: Ja det blev verkligen en helt magisk dag ❤️❤️
thessresaa.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress