Hoppfallerallanlej hej helg!
Oj oj vad tiden rusar fram ibland! En hel vecka har passerat sedan vi var i Motala och jag kände mig totalt överkörd. Denna vecka har inte alls vart samma upplevelse utan igår fredag när jag gick på helg så hade jag massor av energi kvar i kroppen. Kan ju bero på att det vart lite ledigt mitt i veckan förvisso och att vi hade studiedag igår fredag!? Men jag struntar i det och är bara glad åt att komma hem, solen skiner och jag orkar fixa i trädgården. 
Började direkt med att sätta upp poolen och fixa med lite möbler. 
(null)
Karl kom förbi en snabbis med barnen. De hade så söta matchande kläder! 
(null)

(null)

(null)
När de gått började jag skriva ihop de nya trädgårdsmöblerna. Det tog sin lilla tid kan jag säga. 
(null)
Tog lite paus emellanåt ute i solen! 
(null)
Sedan avnjöt vi kvällens middag ute!!! Som jag längtar efter att kunna sitta ute och äta! Blev tyvärr ingen bild på maten då det bara sa slurp!🙈 Satt kvar ute till lite efter 21 men då började det bli lite för kallt! 
Idag blir det full rulle på Nyckelbergsvägen. Det ska byggas en ny odlingslåda, fyllas krukor med jord, klyvas ved och massa annat men det blir ett senare inlägg. Vi tittar lite på vår Valborg istället. 
Vi hade bokat in oss på Kardanbyns ställplats tillsammans med Nettan och Magnus för att fira Valborg och Sofia som fyllt år. Vi rullade in hos Fia o Marko vid 17.30 och bjöd in dem på ett glas bubbel i bilen. 
(null)

(null)

(null)
Sedan när Nettan och Magnus kom bjöds vi på  fördrink i solen. 
(null)
(null)

(null)

(null)

(null)
Blev sittandes ute i solen och surrade i ngn timme. Sofia öppnade presenter och Jonathan kom förbi på en drink innan han skulle vidare. 
(null)

(null)

(null)

(null)
Vi hjälptes sedan åt att fixa till maten. Sofia fick oss att skiva potatis till ett helt fotbollslag tror jag! 
(null)
Killarna skötte grillen. 
(null)
Eller Marko skötte grillen och Hans och Magnus tittade på. 
(null)
När det väl var dags att äta slog vi oss ner inne i orangeriet. Smakade himmelskt! 
(null)

(null)
Efter maten körde vi ett musikquizz som Fia knåpat ihop, allt hade koppling till camping. 
(null)

(null)
(null)
(null)
(null)
Vid 12-tiden var vi alla trötta och konstaterade att nu var det dags att krypa till sängs. Klokt och förståndigt. 
Vaknade sedan på 1 maj redan vid 07 men låg kvar i sängen och läste. 
(null)
Åt sedan en gemensam frukost ute i förmiddagssolen. 
(null)
(null)
(null)

(null)
Rullade sedan hemåt och där möttes vi av finfrämmande! 
(null)
Lowe sov sedan middag ute i husbilen. 
(null)
När han vaknade hade Fanny och Pontus kommit över och Fanny och Lowe hjälpte till att ösa lite jord. 
(null)
När alla åkt hem på em så satt jag igång med att röja på altan. Så himla kul! 
(null)
Nej nu ska jag ta att sätta på lite kaffe och sedan sparkar vi igång denna megadag! 
Ha en alldeles underbar lördag vad ni än hittar på ❤️ 
Pop kan mai! 
allenheim.blogg.se

Wow alltså bilderna från valborg! Kan riktigt känna hur kul ni hade det. Ser otroligt härligt ut! Men nu längtar jag efter dig så jag snart spricker. Massa pussar kramar och kärlek
Haha och äntligen kan ni sitta ute 😂 du minns väl när jag trodde ni gjorde det i höstas 😂

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress