Efter regn kommer solsken….
eller ialla fall uppehåll!!
Det regnade smått och stort blandat hela förmiddagen så då passade jag på att ringa FaceTime med Stina. Var ett tag sedan vi fick till ett samtal nu så vi hade massor att prata ikapp. 
När vi pratat klart hade regnet upphört och jag gav mig i kast med att klippa ner björnbärsbusken. 
(null)
Så stickigt och marigt men efter ngn timme var den klar!! Skönt. 
(null)
Rensade sen i lite rabatter och fyllde på med jord i odlingslådorna. Nu blommar en magnolia och de andra är på gång. Så härlig tid vi har nu. 
(null)

(null)
Ställde ut dahliorna på trappen så de ska börja härdas, blir mycket att lyfta in och ut men i sommar kommer jag vara glad för allt jobb jag lägger ner nu. 
(null)

(null)
Framåt eftermiddagen blev Hans klar med odlingslådan som han byggt på under dagen och det var dags att gräva upp plantorna som satt där den ska stå. 
(null)
(null)
(null)

(null)

(null)
Karl kom förbi en sväng med barnen när han tog en promenad med dem! 
(null)
Köpte en stor dinosaurie av grannen för en tid sedan och den upptäckte vi idag att man kan mata och sedan släppa ut "bajset". Oj vad roligt det var. 
Avslutade sedan söndagen med bio tillsammans med Jennie. Det var åter dags för Bioklubben och denna gång var det en fransk film , The Pot au Feu. Det var en stillsam historia om en godsherre och hans kokerska, om deras relation till maten och varandra. Vackert foto och otroliga miljöer men tidvis svåra dialoger som man inte riktigt förstod. 
Nu laddar vi för kortvecka och fredag redan på onsdag. 
Pop kan mai! 
allenheim.blogg.se

Tänk när jag sitter i er underbara trädgård med dig ❤️

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress